Frågor och svar

Frågor och svar

Jag har bråttom med min beställning, hur får jag den snabbast?


För att få din beställning fortast möjligt rekommenderar vi att du betalar med kort eller mot faktura. Tillse att rätt adressuppgifter finns angivna under dina kunduppgifter.

 

När skickas mina pärlor?


Vi skickar ditt paket så fort betalningen är inkommen. Betalar man via bankgiro kan det ta upp till 3 bankdagar för oss att se betalningen. Betalar man med kort eller mot faktura skickas din beställning omgående.

Har ni skickat mitt paket?


När din beställning är skickad utgår ett mejl till angiven mejladress.

Jag har fått mejl om att mitt paket är skickat men jag har ej mottagit det.


Har du ej mottagit ditt paket inom 7 dagar från att du fått mejl om att det är skickat måste du höra av dig till oss så undersöker vi saken. Posten tar emot reklamationer efter 14 dagar.

Jag vill göra en retur/reklamation, hur går jag tillväga?


Returer/Reklamationer behandlas olika beroende på varor, betalsätt odyl. Skicka därför ALLTID ett mejl innan och beskriv ditt ärende så återkommer vi med förfarandesätt.

 

När kommer en slutsåld vara in igen?


Vi har inget fast sortiment utan vissa varor kommer in igen medan andra inte.

Då vi tar direkt från fabrik kan det ta flera veckor innan en slutsåld vara kommer åter i lager.

Ofta kan det vara svårt att svara på när och om en vara kommer igen men gäller det specifika produkter är ni välkomna att mejla.

Kan ni mejla mig när produkt X kommer åter i lager?


Vi har tyvärr ingen bevakningsfunktion på hemsidan.

Har ni en katalog över ert sortiment som ni kan skicka?


Då varor och lagersaldo inte är fasta hos oss så har vi ingen tryckt katalog, den skulle tyvärr vara inaktuell väldigt fort. Välkommen att handla genom vår webshop.

Jag köpte en artikel i er butik eller på en mässa och skulle vilja köpa mer men hittar inte artikeln på hemsidan, hur gör jag?


Slå en signal till butiken, 0660-72020, så hjälper vi dig gärna att lägga till artikeln manuellt på din order om den finns i lager i butiken.

Varför har ni inte utlottningar på hemsidan eller Facebook?


Då det är förbjudet enligt svensk lag att bedriva lotteri utan tillstånd från Lotteri-inspektionen och tillstånd endast ges till ideella föreningar och således är förbjudet för privatpersoner och företag att bedriva tar Pagoni avstånd från sådan verksamhet.

Vi kommer därför alltid att följa svensk lag och ej ha utlottningar av produkter, biljetter mm varken på hemsidan eller på vår Facebooksida. Istället är du hjärtligt välkommen att delta i våra tävlingar!

Är er metall nickelfri?


All vår metall är nickel, bly och Kadmium-godkänd enligt EU-lag.

Kommer ni till min stad på mässa?


Vi åker ofta på mässor runt om i Sverige. Vår turné-plan hittar du under "Mässor & Träffar".
Hoppas vi ses :)

Kan jag beställa lägre bitar än tex 20cm av läder?


Om man beställer flera bitar av samma band/läder försöker vi alltid göra hela bitar på full längd. Dvs tex tre bitar på 20cm levereras som hel bit på 60cm. Ibland händer det dock att längre bitar inte är möjligt och är det viktigt att den är hel så skriv det i meddelanderutan vid kassan så kontaktar vi dig vid eventuella problem.

Hur vet man att det är pläterat med äkta metaller, tex silver?


Allt som inte är pläterat med äkta metaller benämner vi "färgat", tex silverfärgat, roséfärgat.
Önskar du äkta pläteringar så välj det vi kallar "hög kvalitet" i artikeln och följande färger:

999 silverpläterat = Antik
14 karats Guld = Guldpläterad
Rosé, 14 karats Guld med koppar = Rosé

All Europeisk kvalitetsmetall är pläterade med äkta metaller.
Tibetsilver och delar i Zinklegering är inte pläterade utan endast färgade.

För bästa hållbarhet på smycket välj samma kvalitet på smyckesdelarna genomgående.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.